Jak je na tom doprava v Jihlavě podle veřejnosti

Radnice vyhodnotila stížnosti a podněty ze zářijového dotazníkového šetření.

Nejvíce připomínek k dopravní situaci v Jihlavě zaznívá z řad motoristů, chodců a cestujících. Nelíbí se jim především hustý provoz, nastavení semaforů, bezpečnost dopravy či špatná dostupnost MHD.

Tyto a další připomínky, ale i pochvaly, mohli obyvatelé a návštěvníci Jihlavy během září zaznamenat online do Názorové mapy dopravy. Webová aplikace byla jedním ze způsobů, kterým se veřejnost může aktivně zapojit do projektu Jihlava [ne]jede.

Cílem projektu je vytvoření Plánu mobility města, který analyzuje a stanoví priority města v rozvoji dopravy do roku 2030. „Kromě toho, že tento dokument detailně popíše dopravu ve městě a navrhne řešení problémů, je nezbytným podkladem, který městu umožní čerpat dotace,“ vysvětlila náměstkyně primátora pro oblast strategií Jana Mayerová (ANO 2011).

Celkem se sešlo přes 420 příspěvků, které tým projektu Jihlava [ne]jede rozdělil do skupin podle toho, jestli se týkají organizace a řízení dopravy, bezpečnosti, infrastruktury nebo provozu MHD. Pouze 6 % tvořily pochvaly dobrého řešení.

Kolony jsou dle příspěvků v mapě největším problémem v ulicích Brněnská, Hradební, Okružní a Žižkova. Několik připomínek se sešlo k nevhodnému nastavení semaforů na křižovatce Hradební a Znojemská.

Řidiči i chodci si dále stěžovali na špatný rozhled na křižovatkách a nevhodně umístěné nebo chybějící přechody.

Obyvatelům Jihlavy také chybí dobudování jihovýchodního obchvatu města a dořešení situace u sjezdu z obchvatu u ulice Romana Havelky, kde chybí sjezdy a propojení komunikací pro pěší a cyklisty.

Na špatnou dostupnost MHD si stěžují obyvatelé sídliště Březinky či nově vybudované oblasti v Horním Kosově a lidé dojíždějící do průmyslového areálu u vlakové zastávky Jihlava-Bosch Diesel.

Výsledky online průzkumu jsou k dispozici na www.jihlava.cz/nejede, kde jsou na mapě Jihlavy zobrazeny barevně odlišené body dle typu přispěvatele a charakteru připomínky. Po rozkliknutí bodu se zobrazí text připomínky nebo pochvaly.

Daniel Šesták, manažer plánu mobility, k tomu uvádí: „Názorová mapa nám pomohla doplnit problémy, které znají nejlépe každodenní uživatelé dopravy, a také jsme si díky ní ověřili již definovaná slabá i silná místa. Příjemně nás překvapil poměrně velký zájem obyvatel a dobře popsané problémy i návrhy řešení. Připomínky zapracujeme do návrhu plánu mobility, který bude připravený na jaře příštího roku.“

Zdroj: Statutární město Jihlava, www.jihlava.cz

 

1. 12. 2017